Followers

Monday, August 22, 2011

bila jauh terkonang2

DALAM HATI TIBA-TIBA TERDETIK..........


kadang-kadang terkenang ape yang pernah menjadi milik kita. bila ada di depan mata kita seolah-olah tidak menghargai apa yang ada di depan mata. tapi bila ia semakin menjauh pergi, kita baru tercari-cari dan merasa kehilangan. sakit. perit. terlalu susah nak gambarkan apa yang di rasakan.

saat di depan mata, terlupa pada hati dan perasaan orang lain.yang kita tahu kehendak kita di turuti. apa yang kita mahu di beri. kadang-kita terlupa siapa yang kita sakiti itu? dah nama pun ikot rentak sendiri. pe orang lain rasa x pernah kita pikirkan. bila buat salah kita mengharap kan orang lain yang meminta maaf sedangkan hakikatnya keslahan bukan bersandar pada satu pihak sahaja. selagi nadi berdenyut, selagi kaki mampu menghayun langkah, selagi jantung tak berhenti mengepam darah ke seluruh tubuh kita, ingatlah jaga lah hati orang-orang yang tersayang. jangan sesekali melukakan hati mereka. Jangan nanti da terhantuk baru nak terngadah.

saat bila mana kita di sakiti, meraung bagai tak hingaat. kita lupa, what u give u get back. what goes around comes around. SYUKURLAH & HARGAILAH apa yang ada di depan mata kita. kalau ada jodoh insyaAllah bersama jua akhirnya. hanya mampu berdoa dan terus berdoa. moga akan datang keajaiban suatu hari nanti. hanya mampu mencuba yang terbaik dan menjadi yang lebih baik.


ingatlah detik-detik manis yang suatu masa dahulu pernah menggembirakan kita, membuat kita tertawa. membuat kini tersenyum sorang-sorang. rasa terubat dalam hati. kini hanya sekadar mampu mendoakan kebahagian orang yang kita sayang dari jauh. moga berjumpa kebahagiaan yang di cari. diri. sedang berusaha untuk menjadi lebih baik.

kenangan ICHAkf always in my heart (M.Purnama,170607)

at kuala perlis, 2007.. melihat matahari terbenam

No comments:

Post a Comment

sila-sila mengarang ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...