Followers

Tuesday, December 20, 2011

life aku as student engineering par t 1

hai semua.. rasa sepanjang aku berblogging x penah langsung aku sentuh pasal life aku as student kan. kenapa aku pilih bidang KEJURUTERAAN a.k.a engineering? sebenarnya aku bukanlah lepasan dari sekolah teknik mahupun vokasional. aku xde basic kejuruteraan . minat aku dari sekolah sampai sekarang adalah utk menjadi penghibur.. ataupun dgn kata lainnya.. i want to be a DJ. tu cita2 paling aku impikan. So, oleh sebab terlalu nk mengejar impian tu.. lepas SPM kat Sekolah Tinggi Kluang (rindunye kat sekolah ni) aku pon apply la UPU and kompom la aku amik bidang "mass communication" . namun rezeki x nyebelahi aku mase tu. aku x dpt pas pegi interview. terus continue pom 6 kat STK (terlebih syg sgt kt skola) . but i need something new! da xnak pakai baju skola.. aku apply maktab, x dpt. apply kptm x dpt.. teruk sgt ke result aku ni?? *malu2* then, aku decide tuk isi rayuan tuk upu.. ada kwn yg berbaik hati isikan borang rayuan tu. so, aku pilih DIPLOMA KEJURUTERAAN AWAM.. dapat ke x dpt.. redho je la.. debor punye debor punye debar.. result pun kuar.. aku dapat lak.. KAMPUS : ARAU.. kat mana ni?? aku bajet dpt la penang ka.. sabah sarawak ka... baru nk merantau... rupenya aku merantau kat tempat yg aku x terpikir tuk menjejakkan kaki kat bumi ini. but bersyukurlah... ha..lupe nk ckp.. faktor aku pilih civil engineering adalah pengaruh akk aku.. yg mmg blajar civil engineering kt utm. masa kecik2 dulu, seronok ikot mak ayah antar die kat SM teknik Johor Bahru.. smpai nages2 antar akk kesayangan.. Sepanjang 3 1/2 thun blaja kat uitm, (1/2 thun terlebih caused by an accident!) banyak yg aku belajar dalam hidup.. belajar berdikari, belaja hidup sendiri, belaja jimat cermat, belajar berkawan, erti setiakawan, sayang kawan, belajar bercinta =p belajar tuk menjadi orang yg sgt talkative.. aktif.. belajar tenis, belajar mcm2 bahasa.. melancong sekitar perlis.. de best moment ever! so, sebab aku main jatuh hati dgn bidang engineering ni.. baru aku tau bidang kejuruteraan menyumbang paling besar dalam hidup manusia.. kita tinggal kat rumah (building, construction technology), kita berjalan kt jalan raya (highway engineering, air yg kita minum dan sisa buangan yg perlu di rawat IWK ( water and waste water engineering), kita nk buat construction msti kaji soil profile dulu (geotechnic engineering) macam2 lagi sumbangan JURUTERA AWAm dalam hidup manusia.. semakin tinggi aku belajar semakin sedar betapa indahnya AKAL pemberian ALLAH.. rugi la pada siapa yang x menggunakan akal yg di beri dengan benda yang boleh memanfaatkan die dan juga semua orang.. will be continued

No comments:

Post a Comment

sila-sila mengarang ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...